perhe kirkossa

Perheet

Hyvinkään seurakunnan perhetyö tukee lapsiperheitä ja parisuhdetta elämän arjessa. Tavoitteena on antaa perheille mahdollisuus yhdessäoloon ja lepoon työntäyteisen arjen keskellä. Hyvinkään seurakunnan perhetoiminta on tarkoitettu kaikille lapsiperheille. Emme kysy kirkon jäsenyyttä. Kaikki ovat tervetulleita!

Sen lisäksi haluamme tarjota parisuhteelle rakennusaineita. Onhan vanhempien välinen suhde se tukilanka, jonka varassa myös lasten hyvinvointi lepää.

Hyvinkään seurakunnan perhetyön johtoajatuksena on pitää esillä sanomaa rakastavasta ja anteeksiantavasta Jumalasta. Luottamus elämää kannattelevaan Luojaan luo lujan pohjan myös lähimmille ihmissuhteillemme antaen mallin anteeksiantamisesta ja vahvistaen toivoamme vaikeina aikoina. Perhettä yhdistävä rakkaus on aina heijastusta Jumalan rakkaudesta. Perheen yhteisen hartauselämän tukeminen on tämän vuoksi myös oleellinen osa perhetyötä.

Muskarimessu

Lauletaan, lorutellaan ja nautitaan ehtoollinen yhdessä!

Pe 16.8., 13.9., 11.10. ja 8.11. klo 10.00 Vanhassa kirkossa, Uudenmaankatu 13. Sopii perheen pienemmillekin.
Lauletaan, lorutellaan ja nautitaan ehtoollista yhdessä. 30 min muskarihetken ennen/jälkeen tarjolla kirkkokahvit ja -soseet.

Virsimuskari

Kaikenikäisille sopiva hetki virsien parissa. Alku- ja loppulaulun lisäksi loruttelemme, rytmittelemme ja laulamme yhtä virttä virsikirjasta. Ihmetellään, hiljennytään ja kuullostellaan kutakin virttä ympäri kirkkotilaa. Tule mukaan laulamaan: 23.8., 30.8., 4.10., 25.10., 1.11., 15.11., 22.11. ja 29.11.
klo 10.00-10.30 Vanhaan kirkkoon, Uudenmaankatu 13.

Tervetuloa!

Pikkuhelppi (Jatkuu vkolla 33)

Haluatko hengähtää hetken, käydä kaupassa, opiskella tai mihin vain tarvitsetkaan omaa aikaa?
Pikkuhelppi tarjoaa perheille iltapäivisin lastenhoitoapua 2h/kerta koulujen toiminta-aikaan. Maksuton!
Ota yhteys Siniin ja sovi aika lastenhoitoon 040 749 1957 (myös viestillä)

Lapsiparkki (Jatkuu vkolla 33)

Torstaisin klo 16.30-18.30 Srk-keskuksen alakerrassa, Hämeenkatu 16.
Hoitoaika on maksuton! Ilmoittautumiset etukäteen, kysy paikkaa 040 868 1492 (myös viestillä)
Peruutukset edelliseen iltaan mennessä.

Vanhempien virkistyspäivä

Vanhempien virkistyspäivä la 7.9. Sääksin leirikeskuksessa. Ohjelmassa ulkoilua, maalausta, improesitys, saunomista, uintia sekä hyvää ruokaa. Päivän hinta 25€. Tapahtuma on tarkoitettu ensisijaisesti Hyvinkäällä asuville. Muualla asuvat otetaan huomioon, mikäli tapahtumassa on tilaa.

Ilmoittautuminen alkaa 10.6. klo 8.00 TÄSTÄLinkki avautuu uudessa välilehdessä linkistä. Ilmoittautuminen päättyy 29.8.

Lisätiedot: nonna.kotkanen-koivu@evl.fi, 050 533 7312

Kirkonmäki -lehden kesäpelin askartelu

”Tulosta Tästä Kirkonmäki 2/24 lehden kesäpelin noppaan liimattavat kuvat (s. 11).
Noppaan liimattavia kuvia voi hakea myös kesän perhekerhosta, Pappilankatu 14, 3.6-20.6 välisenä aikana, avoinna ma-pe klo 9-14.
Ks. ohjeet nopan tekoon YouTubesta ”Rukousnopan askartelu”. Leikkaa lehden sivulta ympyrät viivaa pitkin, laita hiukan paperiliimaa ja kiinnitä korkkien sisäpuolelle tai pahvinpalasten toiselle puolelle. ”

Lapsiperheiden tulevia tapahtumia ja retkiä:

Pe 27.9.   Vauvan päivä
La 5.10.   Babyshower vauvaa odottaville ja juuri synnyttäneille
La 26.10. Lystikäs lauantai perheille
Pe 1.11.   Ilon kekkerit 4-vuotiaille
Pe 15.11. Oot kymppi, tuu juhlimaan!

Betsku.net - sivulta pääsee ilmoittautumaan koululaisten ja perheiden leireille tästä linkistä.

Apu on lähellä

Helsingin Diakonia-ammattikorkeakoulun opiskelijoiden opinnäytetyönä tehty video.

YouTube-video

Kutsu koululaisten siunaamiskirkkoon su 4.8. klo 17.00 Hyvinkään kirkkoon. Lopuksi jätskitarjoilu!
Kutsu koululaisten siunaamiskirkkoon

Perhetoiminnan ohjaaja

Seurakunnan varhaiskasvatus ja perhetyö, kaupungin kanssa yhteistyössä pidettävät Pilttitreffit sekä monet eri tapahtumat.

Motto: Uuden oppiminen tuo uusia mahdollisuuksia.

Seurakuntapastori

Varhaiskasvatuksen pappi: lapsi- ja perhetyö sekä parisuhdetyö

Lapsissa on tulevaisuus.

Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta."

Tässä työni tavoite ja haaste. Kohdata jokainen lapsi yksilönä ja pyrkiä itse kohti lapsen kaltaisuutta yhdessä perheen ja läheisten kanssa. Olen kahden säheltävän kultaisen noutajan iloinen omistaja.

Apu on lähellä -Hyvinkään seurakunnan varhaiskasvatus- ja perhetyön esittelyvideo