Hyvinkään seurakunnan iltaisin olevat kerhot koulussa oleville 7-14-vuotiaille

Poika, Tyttö, Käsi, Lapset, Koulu

Hyvinkään seurakunnan kerhot koulussa oleville 7-14 – vuotiaille eli eka-kasiluokkalaisille
toimintakaudella syksy 2024 – kevät 2025

Kerhoilmoittautuminen alkaa maanantaina 2.9. Ilmoittautuminen vain sähköisesti osoitteessa
www.betsku.net -> 7-14 vuotiaat -> Kerhot.

Kerholainen ilmoitetaan sellaisen kerhoon, joka on tarkoitettu hänen ikäisilleen

Kerhovuosi on 9.9.2024 – 15.4.2025. Kerhot alkavat viikolla 37. Syksyn viimeiset kerhot ovat viikolla 47. Kerhot jatkuvat tammikuussa 2025 viikolla 3. Kevätkausi päättyy viikolla 16. Syys- ja talvilomalla ei ole kerhoja. Kerhojen joulutauko on 20.11.2024 - 12.1.2025.

Kokkikerhot ovat maksullisia. Muut kerhot ovat maksuttomia. Autokerhoihin mennään suoraan paikan päälle. Kerhoon menevien kannattaa kysyä mahdollisesta auton ostosta kerhonohjaajilta. Ainakin ensimmäisellä kerhokerralla on huoltajan hyvä olla mukana.

Lisätietoja ilmoittautumislinkistä tai työntekijöiltä A-P Laakso 0400 616238,
ari-pekka.laakso@evl.fi tai Kirsi Kupiainen 040 5663990, kirsi.kupiainen@evl.fi

KERHOPÄIVYSTYS kerhopäivinä 040 821 5008 ma ja ti klo 16:00 – 19.30. Numerosta vastaa seurakunnan työntekijä

*Kerhojen puhelinnumeroihin voi ilmoittaa viestillä esim. lapsen poissaolon kerhosta. Viestissä täytyy mainita kerhon ja lapsen nimi
Betania                             040 653 1444
Martti                               040 653 0714
Seurakuntakeskus            040 643 3547  - näytelmä- ja kepparikerhot
Seurakuntakeskus            040 847 0286 - pelikerho
Vehkoja                            040 643 4144 - toimintakerho
Vehkoja                            040 643 3190 - kokki- ja askartelukerhot
Vehkoja                            040 643 1688 - erilaiset liikuntakerhot

Kerhokuvaukset

Askartelu- ja kuvis- ja askartelukerhoissa askarrellaan, piirretään, maalataan, muovaillaan, ehkä otetaan valokuvia, saatetaan tehdään videoita, pelataan, leikitään ja pidetään kerhohartaus.

Kepparikerhossa tehdään omat kepparit ja ratsastetaan niillä. Minkälainen on keppareiden hartaushetki?

Näytelmäkerhossa harjoitellaan erilaisia asioita, jotka ovat tarpeellisia, kun tehdään draamaa ja näytelmiä. Voisikohan kerhon hartaus olla näytelmä?

Kokkikerhoissa kokkaillaan välipaloja, helppoja ruokia, leivotaan ja opetellaan siivoamaan omat jäljet. Koska lapsia on paljon (max 10), yksi lapsi ei pääse tekemään kaikkia kokkauksen vaiheita. Kerhossa myös leikitään, pelataan, askarrellaan ja pidetään kerhohartaus. Kerho maksaa syksystä kevääseen 30€. Kerhomaksusta voi anoa maksuvapautusta kirkkoneuvoston asettamien ehtojen mukaisesti. Hakulomakkeita saa kerhoista vastaavilta työntekijöiltä ja päätökset tekee kasvatuksen johtava työntekijä.

Pelikerhossa pelataan minecraftia, fisucratia, lautapelejä, Pokemon-pelejä ja toiveiden mukaan muutakin. Oma kone ei ole välttämätön. Seurakunnalla on koneita kerhopaikalla tapahtuvaan pelaamiseen. Koneella on yhtä aikaa 2 kerholaista. Oman koneen saa tuoda mukana, jos siinä on tarvittavat ohjelmat omasta takaa. Voisiko kerhohartauden tehdä koneella?

Tanssi- ja liikuntakerhossa tietenkin tanssitaan, mutta liikutaan myös muuten. Voisikohan kerhohartauden toteuttaa yhdessä tanssien?

Sirkustelu- ja liikuntakerhossa liikutaan monipuolisesti ja harjoitellaan sirkusalkeita. Sirkustelu-kerho on tarkoitettu ensisijaisesti niille kerholaisille, jotka eivät harrasta sirkusta muualla.  Ehkä kerhohartauskin on liikunnallinen!

Toimintakerhossa voi nimensä mukaisesti tapahtua mitä vain. Leikkiä, peliä, askartelua, ulkoilua, pientä kokkailua ja kerhohartaus.

Pienoissähköautokerhoissa mennään lujaa n. 42 metriä pitkällä formularadalla n. 15 cm pitkillä formula-autoa muistuttavilla autoilla. Ja tähän jää koukkuun. Osa ohjaajista on ajanut yli 30 vuotta! Olisitko sinä seuraava lajin Suomen Mestari? Tai MM!

Kerhotoiminnasta vastaavat

Ari-Pekka Laakso               Kirsi Kupiainen

puh. 0400 616238               puh. 040 5663990

ari-pekka.laakso@evl.fi     kirsi.kupiainen@evl.fi

Seuraa meitä sosiaalisessa mediassa:

instagram: @betsku7_14vee

facebook: betsku7_14vee
www.betsku.net 7-14 vuotiaat

Kouluikäisille

Hyvinkään seurakunnan kouluikäisten eli
7 -14 -vuotiaiden sivut löydät täältä:

Betsku.net Linkki avautuu uudessa välilehdessä

Koululaisia
Sinustako kerhonohjaaja? Ilmoittautuminen www.betsku.net

Nuorisotyönohjaaja

Varhaisnuoret

Motto: Odota aasilla ratsastavaa nöyrää Kristusta, kavahda Kristuksella ratsastavia kopeita aaseja.

Nuorisotyönohjaaja

IG: kirsi.betsku, SC: kirsi.betsku

Olen Kirsi. Pitkän linja kirkon nuorisotyönohjaaja. Kuvaisin itseäni työssä sanaparilla sitkeä puurtaja. Rakastan ihmisiä, mutta pidän myös hiljaisuudesta. Mielenmaisemani löytyvät tunturista ja järvien rannoilta. Harrastan keramiikkaa ja penkkiurheilua.

Mottoni on Kolmannen Naisen biisistä Raatona maantiellä: ”Mieluummin makaan raatona maantiellä. Mieluummin häviän sinne kuin menen hautaan elävältä.” Eli täysillä eletään joka hetki!