lapsia seurakunnan kerhossa -tervetuloa mukaan lasten ja lapsiperheiden toimintaan

Lapsille ja lapsiperheille

Seurakunnan varhaiskasvatukseen kuuluu päiväkerhot, perhekerhot, kirkkomuskarit ja pyhäkoulut. Säännöllisen toiminnan lisäksi meillä on paljon erilaisia tapahtumia ympäri vuoden, kuten perhemessuja, muskarikirkkoja, illallisia kahdelle sekä 4-vuotiaiden syntymäpäiväjuhlia ja erilaisia tapahtumia mm. kirkonmäellä ja Sääksin leirikeskuksessa. Haluamme tarjota lapsille vahvat juuret ja kantavat siivet, antamalla lapsille kristillisiä arvoja lapsilähtöisen toiminnan kautta. Pidämme lasta arvokkaana ja toimimme vanhempien kanssa kasvatuskumppanuudessa. Hyvinkään seurakunnan perhetoiminta on tarkoitettu kaikille lapsiperheille. Emme kysy kirkon jäsenyyttä. Kaikki ovat tervetulleita!

Ajankohtaiset tapahtumat:

Tervetuloa kirkkoon

4.8.     Hyvinkään kirkko klo 17.00, koululaisten siunaaminen
29.9.   Hyvinkään kirkko klo 10.00, mikkelinpäivä, klo 9.00 alk. pientä aamupalaa
2.11.   Puolimatkan kappeli klo 16.00, pyhäinpäivän perhehartaus
1.12.   Hyvinkään kirkko klo 10.00, 1. Adventti

Muskarimessu

Lauletaan, lorutellaan ja nautitaan ehtoollinen yhdessä!

Pe 16.8., 13.9., 11.10. ja 8.11. klo 10.00 Vanhassa kirkossa, Uudenmaankatu 13. Sopii perheen pienemmillekin.
Lauletaan, lorutellaan ja nautitaan ehtoollista yhdessä. 30 min muskarihetken ennen/jälkeen tarjolla kirkkokahvit ja -soseet.

Virsimuskari

Kaikenikäisille sopiva hetki virsien parissa. Alku- ja loppulaulun lisäksi loruttelemme, rytmittelemme ja laulamme yhtä virttä virsikirjasta. Ihmetellään, hiljennytään ja kuullostellaan kutakin virttä ympäri kirkkotilaa. Tule mukaan laulamaan: 23.8., 30.8., 4.10., 25.10., 1.11., 15.11., 22.11. ja 29.11.
klo 10.00-10.30 Vanhaan kirkkoon, Uudenmaankatu 13.

Tervetuloa!

Pikkuhelppi (Jatkuu vkolla 33)

Haluatko hengähtää hetken, käydä kaupassa, opiskella tai mihin vain tarvitsetkaan omaa aikaa?
Pikkuhelppi tarjoaa perheille iltapäivisin lastenhoitoapua 2h/kerta koulujen toiminta-aikaan. Maksuton!
Ota yhteys Siniin ja sovi aika lastenhoitoon 040 749 1957 (myös viestillä)

Lisätiedot: terhi.makkonen@evl.fi, 040 779 7781

Lapsiparkki (Jatkuu vkolla 33)

Torstaisin klo 16.30-18.30 Srk-keskuksen alakerrassa, Hämeenkatu 16.
Hoitoaika on maksuton! Ilmoittautumiset etukäteen, kysy paikkaa 040 868 1492 (myös viestillä)
Peruutukset edelliseen iltaan mennessä.

Vanhempien virkistyspäivä

Vanhempien virkistyspäivä la 7.9. Sääksin leirikeskuksessa. Ohjelmassa ulkoilua, maalausta, improesitys, saunomista, uintia sekä hyvää ruokaa. Päivän hinta 25€. Tapahtuma on tarkoitettu ensisijaisesti Hyvinkäällä asuville. Muualla asuvat otetaan huomioon, mikäli tapahtumassa on tilaa.

Ilmoittautuminen alkaa 10.6. klo 8.00 TÄSTÄ linkistä. Ilmoittautuminen päättyy 29.8.

Lisätiedot: nonna.kotkanen-koivu@evl.fi, 050 533 7312

Kaakaokorneri pienille koululaisille (aloitus vkolla 32)
Kaakaokornerissa on mahdollisuus leikkiä, tehdä läksyjä, hiljentyä ja syödä pieni välipala. Maksuton!
Ei ilmoittautumista! Tule oman aikataulun mukaan!

Keskiviikkoisin klo 13-16 Martin Srk-keskuksessa, Niittymäenraitti 4 (Puh. 040 867 9402)
Torstaisin klo 13-16  Vehkojan srk-keskuksessa, Yli-Anttilantie 3 (Puh. 040 708 4987)

Lapsiperheiden tulevia tapahtumia ja retkiä:

Pe 27.9. Vauvan päivä
La 5.10. Babyshower vauvaa odottaville ja juuri synnyttäneille

KASVATUKSEN SYYSESITE 2024

Klikkaa kuvaa tai Linkki avautuu uudessa välilehdessätästäLinkki avautuu uudessa välilehdessä, että syksyn esite (pdf) avautuu.

Kirkonmäki -lehden kesäpelin askartelu

”Tulosta Tästä Kirkonmäki 2/24 lehden kesäpelin noppaan liimattavat kuvat (s. 11).
Noppaan liimattavia kuvia voi hakea myös kesän perhekerhosta, Pappilankatu 14, 3.6-20.6 välisenä aikana, avoinna ma-pe klo 9-14.
Ks. ohjeet nopan tekoon YouTubesta ”Rukousnopan askartelu”. Leikkaa lehden sivulta ympyrät viivaa pitkin, laita hiukan paperiliimaa ja kiinnitä korkkien sisäpuolelle tai pahvinpalasten toiselle puolelle. ”

Perhetoiminnan ohjaaja

Seurakunnan varhaiskasvatus ja perhetyö, kaupungin kanssa yhteistyössä pidettävät Pilttitreffit sekä monet eri tapahtumat.

Motto: Uuden oppiminen tuo uusia mahdollisuuksia.

Toimistosihteeri, kasvatus

Toimistoani kutsutaan kasvatuksen hermokeskukseksi. :-) Hoidan kasvatuksen toimistotyöt ja minut tavoittaa parhaiten virka-aikana klo 8-16 välillä.

Tanja hoitaa myös nuorisotoimiston juoksevia asioita, ja häneen voi olla yhteyksissä kaikenlaisten kysymysten kanssa.

Seurakuntapastori

Varhaiskasvatuksen pappi: lapsi- ja perhetyö sekä parisuhdetyö

Lapsissa on tulevaisuus.

Jeesus sanoo: "Sallikaa lasten tulla minun luokseni, älkää estäkö heitä. Heidän kaltaistensa on Jumalan valtakunta."

Tässä työni tavoite ja haaste. Kohdata jokainen lapsi yksilönä ja pyrkiä itse kohti lapsen kaltaisuutta yhdessä perheen ja läheisten kanssa. Olen kahden säheltävän kultaisen noutajan iloinen omistaja.